Biroul de acasa a devenit în aceste vremuri o necesitate. Aproape în fiecare familie exista cel puțin un membru care lucreaza de acasa din cauza limitarilor si restrictiilor impuse de criza sanitara generata de răspândirea CORONAVIRUS.
Specialiștii susțin că, această criza a facut ca munca de acasă să devină noua normalitate și aceasta stare va rămâne pentru mult timp, poate nu în forma actuală dar cu siguranța vom aloca în viitor mult mai mult timp muncii de acasa.
Așadar va trebui să ne amenajam un birou acasa, un spațiu de lucru unde să fim eficienți, să ne putem concentra dar în același timp sa nu transformam totuși casa într-un spațiu exclusiv de office.
Vom enumera în continuare câteva reguli de baza legate de alegerile pe care trebuie să le facem pentru a ne crea în interiorul casei, un spațiu dedicat strict muncii.
Alegerea spațiului
Primul pas în realizarea acest proiect ce va avea ca finalitate o zonă de lucru în interiorul casei este desemnarea spatiului în care acesta va functiona. Aici trebuie să țineți cont de :
- unde își desfășoară activitatea ceilalți membri ai familiei: copiii – mai ales dacă fac școală online.
- daca participați la întălniri online, spațiul să vă asigure intimitate și o izolare fonica bună
- spațiul nu trebuie sa fie unul de trecere, sau în care mai sunt și alte persoane din casă
- spațiul nu trebuie sa fie cu televizor – acesta vă distrage atenția
- să aveți acces/loc pentru o multifuncționala imprimantă, scaner, etc.
Într-un apartament de bloc nu exista foarte multe spații ce îndeplinesc toate aceste condiții dar în cele mai multe cazuri dormitorul poate îndeplini marea majoritate a condițiilor.
Alegerea biroului
Daca îți amenajezi acest spațiu de lucru în casă acesta ar fi de preferat să nu fie în pat cu laptopul în brațe. Știm că sunt oameni care pot lucra în orice condiții dar cazurile sunt rare și în general se aplică celor care au experiența în munca de acasa.
Recomandarea noastră este să vă alegeți un birou sau o masă unde să vă organizati biroul de acasa. Masa la care mâncați în living nu e cel mai potrivit birou dar poate fi ocazional o soluție.
Vom începe recomandările noastre cu cele mai simple birouri cele folosite doar pentru latop
Birouri pentru laptop
Birouri pentru laptop de mici dimensiuni ce poate fi usor adaptat oricarei camere
Birou mic pentru laptop Seaford Stejar
Birou laptop lemn de nuc si metal
Birou din lemn de plop si MDF
Birourile pentru laptop sunt în general de mici dimensiuni, cu maxim 2 sertare sau placa glisanta. Acestea au avantaje dar si dezavantaje atunci când vrei sa îți amenajezi biroul de acasa
Avantaje:
- dimensiuni reduse
- costuri mai mici
- majoritatea pot fi folosite si în alte scopuri – masa de lucru sau birou pentru copii
Dezavantaje:
- spațiu de lucru redus
- numar redus de spatii de depozitare
- nu poate fi folosit si pentru o imprimanta sau scaner
Birouri pentru calculator
Biroul pentru calculator sunt în general ceva mai mari si au suport pentru unitatea PC ului, da și spașii de depozitare pentru acte și eventual un loc pentru o multifunctională sau o imprimantă mică.
Birou pentru calculator Grosso Stejar
Birou calculator din pal Fino Stejar / Antracit
Birou calculator din pal Elmo Stejar / Antracit
Avantaje:
- spații de depozitare acte
- spatiu de lucru mare
- suport pentru imprimanta si/sau copiator
Dezavantaje:
- dimensiuni mari
- pret mai ridicat
- greu de mutat/dezansamblat
Alegerea biroului de acasa nu e ușor de făcut, mai ales că, cu toții avem deja casa mobilată și găsirea unui model care să se potrivească cu restul mobilierului nu e întotdeauna la îndemână.
După ce ați ales biroul dorit tot ce mai aveți de făcut este să vă alegeți un scaun confortabil, având în vedere numarul de ore pe care îl veți petrece pe acesta.
Pentru că este un subiect mai complex alegerea scaunului pentru biroul de acasa îl vom trata într-un articol separat.